måndag 14 januari 2013

Kvalitetsligg

Finns det något bättre än en sovande man som ligger och väntar på dig när du kommer hem efter flera timmars svirande på barer och klubbar.
Smidigt.
Att hitta något på krogen, när omdömet sjunkit allt eftersom alkoholhalten i kroppen ökat, är inte alltid så lätt. Besvikelsen som infinner sig när ljuset på krogen tänds och du inser att snyggingen som du tänkt ta med dig hem varken är snygg, manlig eller spännande är bitter. Sannolikheten att hitta någon nu är inte stor.
Möjligtvis kan du stöta på ett postbud som delar ut morgontidningen. Tyvärr har de dock inga krav på utseende och manlighet när de rekryterar brevbärare på posten.

Funderar idag på att sluta med alkohol. Tänk vad enkelt det skulle bli att hitta någon som faktiskt både är snygg och upphetsande när omdömet är på topp. Kvalitetsligg. Det är det nya 2013.
Fortsättningsvis ska jag gå ut nykter. Det kan bara sluta bra.
Min kropp kommer att bli tight utan alkoholintaget vilket borde öka mina chanser för att få ligga snyggt. Dessutom samlar jag pluspoäng hos min PT. Och det kan vara mycket användbart.
Många fördelar, helt klart.

Men vad är det med alkohol som gör dig så kåt? Sugen? Villig?

I natt när jag graciöst klär av mig naken på väg till sängen för att krypa ner bredvid mannen som väntar är upphetsningen på topp.
Jag har varit sugen hela dagen och alkoholen har inte gjort det hela bättre.
I berusningens dimma, halv fem på morgonen, försöker jag få liv i honom men förgäves.
Trött som man även blir av alkohol slocknade jag innan jag ens orkade tillfredsställa mig själv.

I dag har jag fått tillbringa halva dagen i sängen som kompensation för det dåliga bemötande jag fick i natt. Nu känns det bra igen, Det är ändå något visst med bakfyllesex en söndag när inga måsten existerar. Att ligga flera timmar utan att behöva kliva ur sängen för att hämta något annat än mat och dryck kan vara det bästa sättet att avsluta veckan.
Kvalitativt knullande helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar