onsdag 9 januari 2013

Mänskliga rättigheter. Del 1


Kommer ifrån en affärslunch.

Blir både smickrad, skrämd och förvånad: Över vad?
Jo, detta som folk kallar livet. Förmågan att nöja sig. Det är vad jag är förvånad och skrämd av.

Denna lunch har överhuvudtaget inget med något sexuellt att göra. Från början. Men som så många gånger förut så slutar det med att missnöje med det sexuella kommer upp. Folk känner nog ett slags förtroende till mig just i detta ämne. Därför känner jag mig en aning smickrad.

Semester skulle dom åka på, han och hans fru.
Jag frågar vad man gör på semester i just denna del av världen.
"Ligga vore ju trevligt"
I MARS, PÅ SEMESTERN.  JANUARI HAR JU KNAPPT BÖRJAT.
"Det blir ju inte så hett på den fronten efter ett tag" får jag som följande kommentar.

Jag undrar nu.

Måste det bli så?
Varför blir det så ofta så?
Finns det en tidsgräns för när det inte kallas otrohet att ligga med andra? (rent sexuellt bara ligga)

Hemska tanke.

MARS är ju om en evighet. Hur står dom ut? Hur står ni ut?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar